دبیر دوسالانه سرامیک: هنرمندان برای تکمیل کار سرامیکی خود تا 23 شهریور فرصت دارند بازگشت
دبیر دوسالانه سرامیک : 
هنرمندان برای تکمیل کار سرامیکی خود تا 23 شهریور فرصت دارند
 
دبیر یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران گفت هنرمندان شرکت کننده در دوسالانه یازدهم برای تکمیل کار خود به لحاظ تکنیکی و ارسال عکس مناسب و کامل از آثار برای هیأت انتخاب،  تا 23 شهریور فرصت دارند عکس آثار خود را ارسال کنند.
به گزارش واحد ارتباطات و رسانه یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران؛ «هیربد همت آزاد» دبیر دوسالانه با اشاره به اینکه فرایند خلق اثر سرامیکی مراحل اجرایی تکنیکی پیچیده ای دارد گفت: «انتظار داریم در ارسال تصاویر آثار، هنرمندان هر چه بیشتر بتوانند آثارشان را به لحاظ تکنیک و جلوه‌های محتوایی اثر تکمیل کنند و به همین سبب تصمیم گرفتیم فرصت بیشتری در اختیارشان قرار دهیم تا تصاویر کامل‌تر و مناسب‌تری را در اختیار هیأت انتخاب قرار دهند. و برای همین تاریخ پایان فراخوان از 5 شهریور به 23 شهریور منتقل شده است»
وی این اتفاق را فرصتی برای تصمیم‌گیری بهتر برای انتخاب آثار دانست و افزود «به هر روی آثار هنری ابژه‌هایی هستند که باید ملموس باشند؛ اما به سبب مشکلات اجرایی باید از روی عکس تصمیم‌گیری کنیم که هر چه عکس بهتر باشد به نفع هنرمند است. باید عکس‌ها از چند زاویه برداشت شود و بهتر است هنرمندان توضیحاتی درباره تصاویر هم ارائه دهند.
همت آزاد از هنرمندان خواست با توجه به فضا و اتمسفر فرهنگسرای نیاوران و چالش‌هایی که در نصب اثر ایجاد می‌شود دقت کنند و افزود: در هر کجای فرهنگسرای نیاوران امکان میخ زدن و پیچ کردن نیست. هنرمندان باید تمهیدات چیدمان و نصب آثار را خود در نظر بگیرند.»
همت‌آزاد تصریح کرد ویروس کرونا و تحریم‌ها روزگاری تلخ برای مردم، علی الخصوص جامعه هنرمندان پدید آورده است. و گفت «برگزاری دوسالانه در چنین اتمسفری غیرلازم و غیرممکن می‌نمود. چیزی که انجمن سفالگران را مصمم کرد تا دوسالانه برگزار شود، کارکرد اجتماعی آن است که ایجاد شور و نشاط و امید می‌توانند در جامعه مخاطب دوسالانه رقم زند.»
یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران، به دبیری هیربد همت‌آزاد آبان‌ماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. 
تاریخ خبر:  1399/05/22